Skip to content

Solar Rider II rijdt en glijdt!

juni 25, 2012

Na 3 weken hard zwoegen in de werkplaats van Wilko en Jeroen was het dan zover vanochtend, daar stond hij. Een prachtig prototype. Dat moesten we testen. De jongens zelf hadden het niet kunnen laten om in de nacht al de eerste testritten te maken, daarvan volgen nog beelden.

De Solar Rider bleek als een huis op de weg te liggen! Een comfortabele stoel en een wegligging als een huis zijn de twee ingredienten waar alleen nog maar een suizende wind door je haren bij hoeft om met een grote glimlach te ‘cruisen’.

We hebben de accu’s in de avond bij mijn werkplaats leeg gereden. Het is nu volkomen onduidelijk hoeveel kilometer de accu’s meegaan. Daarbij dienen de voorwielen nog te worden vervangen, een is er ook een beetje zacht en ze zijn nog niet uitgelijnd. Zo blijven er nog redenen om op een verdere actieradius te hopen :-).

De volgende stap is om de accu’s laadbaar te maken. Daar zijn verschillende opties mogelijk, waarbij ik voor nu denk ik kies om gewoon een lader te kopen en ze een voor een te laden, anders gaat het me te lang duren om weer te kunnen rijden. En dat is belangrijk, want het is echt genieten met dit karretje te rijden, het is hetzelfde gevoel als op een motor/brommer, maar dan zonder de herrie. En met de rust om je heen te kijken omdat je niet om kan vallen.

Met behulp van de i-phone van Hein hebben we de snelheid kunnen meten en die lijkt ongeveer tot 35 km/uur te zijn. De scooter ging 45, dus de vraag is nu, wat veroorzaakt dit verschil? Het kan zijn dat de zonnerijder zo zwaar rijdt dat bij vol vermogen van de motor, hij niet  meer dan 35 km/uur haalt. Dat is de voor de hand liggende reden. Toch kan ik me niet goed voorstellen dat 2KW niet genoeg is. Wellicht kan de bedrading het amperage niet aan, of kunnen de accu’s het maximale amperage niet leveren. 2000w/60volt=33A, dat is best pittig voor een 24Ah accu, gedurende langere tijd, maar even zou toch moeten kunnen.

Hiernaast zien we Jeroen door de bocht scheuren.

Waar zijn nu de grote verschillen met de prototype I vraagt u zich wellicht af. Wel dat houdt u tegoed voor het volgend blog!

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: