Skip to content

Prototype II Solar Rider in eindfase

juni 18, 2012

Image

Kijk, daar wordt over nagedacht, je ziet het al aan de foto! Ik ben hier op bezoek in de werkplaats van Wilko waar Jeroen en Wilko van het Haagsche Hogeschool dag en nacht bezig zijn om de volgende versie van de Solar Rider in elkaar te zetten. Wie goed kijkt ziet op de grond al de contouren van een racemonster ontstaan! Op de foto hieronder lijkt Jeroen bezig met een vreemdsoortig reuze-insect, maar het is de voorophanging van een quad. Deze zal worden omgebouwd tot  de voorophanging van de Rider. Ook in beeld hieronder ligt een stel RVS buizen die het frame moeten gaan vormen. Deze buizen zijn gesponserd, dat is fantastisch natuurlijk, maar die naam volgt nog. Verder valt er te melden dat ik diep in de buidel heb getast om een set accu’s te kopen. De vorige accu’s waren opgeblazen in een poging vier accu’s op een lader voor 5 te laden, dat gaat niet…..Hopelijk komen de nieuwe op tijd binnen!

De groep heeft nog een week om dit karretje rijdend te krijgen, het is dus zweten geblazen.

Erg leuk om even op bezoek te zijn geweest in deze klassieke houtwerkplaats en de heren aan het werk te zien.

Verder ben ik naast mijn eigen werkplaats een babbeltje gaan maken met een jongen die handig is met zelfbouw bakbrommers en motoren. Daar kunnen we veel van leren denk ik! Hij zei al waarschijnlijk wel een oplossing te hebben voor onze veel te heftige quad banden, die we wat mij betreft pas monteren als we aan Parijs-Dakar meedoen.

Aangezien ik zelf deze week ook erg druk ben, kan ik weinig anders doen dan afwachten en hopen dat er straks opeens een karretje rijd!

Image

No comments yet

Geef een reactie

