Skip to content

Idyllisch klussen

december 23, 2010
by

Met een kopje thee en een dekentje over me heen zit ik op de bank…de achterbank van de camper dan wel te verstaan. Heel idyllisch op een wit gesneeuwd parkeerterrein zitten Daan en ik aan onze projecten te werken.

Vorige week hebben we het model waar ik al aan begonnen was verder in elkaar gezet. De stappermotors waren binnen gekomen en we hadden zin om achter onze laptops vandaan te kruipen en om te gaan klussen.

Warm aangekleed en met een flink hoog gestookte kachel stonden we in de werkplaats. Met de veiligheidsbrillen op leek het er meer op dat we gingen wintersporten, maar nee we waren hard aan het werk.

De basis van het model zat al in elkaar. Er moest nog een stevige voet gemaakt worden, de motortjes moesten bevestigd worden en de spiegel kon er op geplakt worden. Na 2 dagen klussen zat alles op de goeie plek en nu is het wachten op het aansluiten van de software en de accu. Dan kunnen we  kijken of het programma dat we van cerebral meltdown hebben gehaald ook werkt met onze motortjes en opstelling

In de tussentijd ben ik nog bezig met het uitwerken van verschillende ideeën/concepten, doe ik onderzoek naar de regeltjes die van toepassing zouden kunnen zijn op het plaatsen van een heliostaat en met welke principes ik de heliostaat zou kunnen laten bewegen.

No comments yet

Geef een reactie

