Skip to content

daglicht

oktober 19, 2010
by

Buiten wordt het killer en donkerder en ik (Inge:  student industrieel product ontwerpen aan de hhs) ga me bezig houden met de zon. Met licht, met warmte, met spiegels en met alles wat daarbij komt kijken. Het project om een zonnespiegel te bouwen gaat dan nu echt beginnen! De komende maanden ga ik dit project uitwerken als afstudeeropdracht. Spiegels, licht, ramen, muren, schittering, warmte, zon, noord, zuid, energie, opslag, besparing, duurzaam! De kreten vliegen me om de oren en het is lastig om een start punt te kiezen.

Eerst maar eens een brede research gaan houden en daarna een leuke brainstorm organiseren. Welke technieken ik ga gebruiken weet ik nog niet  maar ‘Wildest Idea’ spreekt me voor dit project wel aan. Buiten de vaste kaders denken en gewoon eens even gek doen. Zonnespiegels op flats, in tuinen, op het dak van de buren, gericht op een raam of op een warmte opslag. En waarom zou je hem niet af en toe even op je ligstoel richten die op dat ene beschutte plekje in je tuin staat! Of op je moestuintje voor dat beetje extra zonlicht wat je tomaatjes nog net even nodig hadden.

Laat ik me eerst maar weer eens op m’n research gaan richten dan komen de ideeën vanzelf!

2 reacties leave one →
  1. Miriam permalink
    december 1, 2010 9:35 pm

    Hoi Inge,
    Interessant project. Ik ga je project in de gaten houden omdat ik een noordgerichte kleine tuin ga krijgen met vrij hoge muren eromheen. Ik ben al op zoek geweest naar allerlei spiegel varianten om de zon toch in de tuin en het huis te krijgen maar heb tot nu toe weinig gevonden. Succes, en ik hoop je vorderingen op de website te volgen.
    Groet Miriam

  2. lnge permalink
    december 2, 2010 5:20 pm

    Hai Miriam,

    Wat leuk om te lezen dat je zo geïnteresseerd bent. Geeft mij weer goede motivatie om door te gaan! Ik blijf zeker blogs schrijven, dus via de website kan je het hele proces volgen.

    Groetjes, Inge

Geef een reactie

