Skip to content

september 17, 2010

Hallo lezers,

even een update, ook omdat mijn camera stuk is, ik heb er een geleend nu. Op de foto links zie je dat de ballon al aan het vollopen is. Wat er in zit? Heel veel scheten in feite. In de twee flessen zit mest, die mest gaat rotten en het resultaat zit in gasvorm in de ballon. Het staat nu een week, marcel en ik hebben de mest bij een bioboer gehaald en toen deze installatie gemaakt. Het idee is om er een gasstel aan aan te sluiten en er mee te koken. Ben benieuwd!

Rechts zie je buurman Jonas bij het geraamte van de 3D printer. De kast is nu af en er hangt het een en ander in. Dat is dus pas de eerste, maar we verwachten dat de tweede een stuk sneller gaat.

Tot zover deze korte update. Volgende week een drukke week met veel afspraken. Nog even wat anders, ik doe mee aan de organisatie van de dag van de vrede in utrecht. Om 17:00 op dinsdag 21 september is er een speciale bijeenkomst/toneel/muziekuitvoering op het stadhuisplein in utrecht. Kom kijken, het wordt gaaf. We zoeken ook nog vrijwilligers en muzikanten, wil je meedoen, twitter of mail me ajb!

goed weekeinde

2 reacties leave one →
  1. februari 15, 2011 9:20 am

    Even over mest omzetten in gas.
    Ik heb eenzelfde opstelling staan in mijn tuin.
    Flessen met bioafval maar geen ballon maar een onverwoestbaar condoom om de hals.
    Hou er wel rekening mee dat je methaangas creert en dat het goedje schadelijk is wat betreft de opwarming van de aarde.
    Schoon gas creeren is dus een vereiste.
    En dat ga ik nu proberen door het methaangas te filteren.
    Pim.

Geef een reactie

