Skip to content

Maak van uw noorden een tweede zuiden!

augustus 27, 2010

Ik mag dan geen oplossing hebben voor het feit dat we in een nat kikkerlandje leven, maar ik heb thans wel een manier gevonden om dan in ieder geval de zon die er is te verdubbelen. Verdubbelen, dat riekt naar magie! Inderdaad, de spiegel is een magisch en wonderlijk fenomeen. Ik heb wat met die dingen, hoewel ik er nooit in kijk (echt waar…).
Maar goed, ik zal niet afdwalen en onderstaand plaatje boekdelen laten spreken. Een zonnespiegel! Het principe is al te simpel. Spiegels in de tuin of op het dak kaatsten licht en warmte door de ramen naar binnen. Zo wordt het een stuk gezelliger aan de noordkant, en tegelijkertijd worden de kamers enigszins opgewarmd. Hoeveel hangt van de spiegels af.  Mocht de zon gaan irriteren, dan draait de spiegel met een druk op de knop weg.
Het is een kwestie van de eerder beschreven zonnevolger een beetje aanpassen en huppakee!

Dus dat wordt al weer een project!

One Comment leave one →
  1. Anoniem permalink
    september 30, 2012 3:52 pm

    Goed idee, ik heb het al eens toegepast, dmv een zilveren golfplatenwand

Geef een reactie

